Jakub Mráček, ředitel školy

Zkušený pedagog s patnáctiletou praxí na Gymnáziu Teplice, kde působí jako zástupce ředitelky. Vystudoval pedagogiku a chemii na VŠCHT v Praze a nedávno dokončil program Lídr školy zaměřený na moderní vedení vzdělávacích institucí.

Vedle práce ve formálním vzdělávání se dlouhodobě věnuje vedení skautských oddílů a táborů. Jako vedoucí skautského střediska v Teplicích získal praktické zkušenosti s budováním týmu a vedením organizace. Jeho schopnosti v oblasti strategického řízení a rozvoje projektů potvrzuje i působení ve správní radě Nadace OSF Praha.

Ve Vilekule propojuje své zkušenosti z tradičního školství a neformálního vzdělávání, aby vytvářel prostředí, kde se děti učí s radostí a kde každé z nich může růst svým tempem.

Václava (Vendy) Pelcová, průvodkyně

Po absolvování Gymnázia v Teplicích jsem se při hledání svého poslání náhodou dostala skrz dobrovolnou činnost a posléze zaměstnání k osobní asistenci a průvodcovství lidí s hendikepem. 

Tato zkušenost mi pak umožnila pracovat jako asistent pedagoga a také vychovatel ve školní družině v Speciální základní škole Trnovanská v Teplicích (a vystudovat bakalářský stupeň oboru Speciální pedagogika PedfUK) až do odchodu na rodičovskou dovolenou. 

Jsem maminkou tří dětí, které se v tomto čase staly naopak mými učiteli. Během tohoto období jsem se podílela na organizaci a průvodcovství lesního klubu v Opárnu a posléze začala spolu s manželem a později také spřátelenou komunitou doprovázet své i jiné děti světem vzdělávání skrz tzv. domškoláctví.

Průvodcovství a podpora individuálních potřeb mi dává smysl. Věřím v děti a jejich schopnosti, vnitřní motivaci a sebeřízený proces.

Ráda trávím čas aktivně v přírodě, sportováním i v klidu při ručních pracích, miluji cestování a poslech hudby.

Ludmila (Lída) Mráčková, průvodkyně

Mám ráda děti (hlavně ty naše čtyři), přírodu a objevování nových věcí. Vystudovala jsem učitelství biologie a českého jazyka a literatury na univerzitě v Hradci Králové, daleko více pedagogických zkušeností jsem ovšem získávala od 12 let ve vedení skautské družiny, později několika oddílů a táborů. Půl roku jsem během rodičovské dovolené pracovala v lesní školce Samorost.

Když nám před 6 lety v Teplicích chyběla aktivní komunita maminek, založili jsme si Rodinné centrum Jeřabina na Nové Vsi, kde jsem se donedávna věnovala programům pro předškolní děti i rodiče.

Když jsme chtěli pokračovat ve skautské činnosti i s našimi nejmenšími, založili jsme si rodinný oddíl Severské lišky, se kterým jezdíme celý rok na akce i letní tábor, a vedeme děti již od prenatálního věku ke skautským ideálům:)

Když jsem měla touhu vzdělávat naše děti doma a můj muž mě v tom velkoryse podpořil, vznikla domškolácká komunita Vilekula. 

A když jsme se v tomto směru chtěli posunout dál a můj muž byl ochoten to podpořit a hlavně ředitelovat, na obzoru se začala rýsovat opravdická ZŠ Vilekula. A jelikož jsem během studia dobrovolničila v salesiánském středisku a salesiány mám zvláště ráda, jsem velice vděčná za to, že právě u nich v Živém domě nachází Vilekula svůj domov. 

Jana Švecová, administrativa

Do Teplic jsem se dostala z rodné Plzně oklikou přes Německo, Indii a Prahu. A našla jsem tu domov. Po ukončení právnické fakulty a VOŠ Jabok (sociální pedagogika) jsem pět let koordinovala dobrovolníky v rozvojových zemích. Deset let jsem se u salesiánů v Teplicích věnovala dětem a rodinám ze sociálně těžkého prostředí. Dvě taková robátka přišla i ke mně domů – od roku 2018 jsem spokojenou pěstounskou maminkou dvou skvělých dívek. S Vilekulou jsem od samotných počátků a mám v ní stoprocentní důvěru. Mým úkolem je zajistit, aby se všichni průvodci mohli naplno věnovat vašim dětem a nemuseli řešit byrokratické “papírování”. 

Zuzana Junková, psychoterapeutka (externě)

Baví mne pracovat s lidmi, protože mám ráda upřímnou a hlubokou komunikaci, která přináší smysl oběma stranám.  V dospívání jsem se obrátila k psychoterapii a práci na sobě ze zdravotních důvodů. Měla jsem rozsáhlý ekzém, který nereagoval na běžnou léčbu. Nejen že mi vnitřní růst skutečně pomohl ekzém vyléčit (ale přiznám, trvalo to pár let), také mne přivedl právě na cestu psychoterapie a vědomé práce se sebou. Jsem mu za to tudíž opravdu vděčná.

Šla jsem tedy studovat psychologii, později systemickou psychoterapii. Krom toho jsem absolvovala různé příbuzné kurzy, např. v technice AFT a A4M, ekoterapii, arteterapii. 

Orientuji se především na téma rodiny, a to na vztahy, rodičovství, výchovu, těhotenství, porod i šestinedělí a na náhradní rodinnou péči. Zajímám se také o antropologii, náboženství přírodních národů, filozofii, vzdělávání či psychosomatický přístup ke zdraví.

 Žiji s manželem a dvěma dětmi v Teplicích. 

Kateřina Studničková, komunikace

Studovala jsem pedagogiku pro 1. stupeň základních škol na Univerzitě J. E. Purkyně. Během studií jsem získala cenné zkušenosti na pozicích třídní učitelky v místních školách. Nyní se věnuji především rodině, jsem maminkou dvou ratolestí. Vedle toho se dál vzdělávám v oblastech, které mě inspirují – muzikoterapie, dramatická a výtvarná výchova, učení venku a návrat k tradicím podle kola roku.

Svou vášeň pro hudbu a kreativitu přenáším i do praxe – pravidelně pořádám relaxační setkání s hudební lázní pro ženy, tvořivé programy pro rodiny s dětmi nebo besedy pro dívky z oblasti dospívání. Díky těmto aktivitám se mi podařilo vytvořit komunitu podobně naladěných lidí, se kterými si vzájemně pomáháme a podporujeme se.

Tento koníček mě přirozeně přivedl ke správě sociálních sítí a komunikaci na nich.

Jelikož je Vilekula pro mě od počátku srdcovým projektem, je mi potěšením pomoci s pozicí komunikace a správy sociálních sítí, kde budu informovat – propojovat školu s rodiči a širší komunitou.